Statut
STATUT STOWARZYSZENIA FORUM DZIEKANATÓW
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Stowarzyszenie nosi nazwę: Forum Dziekanatów, w dalszych postanowieniach statutu zwane Stowarzyszeniem.
- Nazwa Stowarzyszenia jest prawnie zastrzeżona.
§ 2
Siedzibą Stowarzyszenia jest m.st. Warszawa. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.§ 3
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną i podlega Rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Prowadzi działalność finansowo-księgową w oparciu o Statut i prawo powszechnie obowiązujące.
§ 4
Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieograniczony i jest organizacją w pełni apolityczną.§ 5
Stowarzyszenie może używać odznak i pieczęci, których wzory zostały zatwierdzone przez Zarząd Stowarzyszenia.§ 6
Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnych celach i profilu działania.§ 7
- Działalność Stowarzyszenia oparta jest głównie o pracę społeczną członków.
- Do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.
- Członkowie zarządu nie pobierają wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją.
Rozdział II
CEL I ŚRODKI DZIAŁANIA
§ 8
Stowarzyszenie ma następujące cele:- integracja środowiska pracowników dziekanatów, innych jednostek administracyjnych uczelni oraz osób zaangażowanych w obsługę procesów realizowanych w uczelniach;
- współpraca z organami administracji publicznej, organizacjami gospodarczymi i społecznymi oraz instytucjami naukowymi w zakresie organizowania, prowadzenia i doskonalenia zawodowego pracowników dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni;
- stwarzanie warunków dla rozwoju popularyzacji wiedzy o pracy i roli pracowników administracyjnych uczelni w działalności i funkcjonowaniu uczelni;
- upowszechnianie wiedzy o pracy i roli pracowników dziekanatów oraz innych pracowników administracyjnych uczelni w działalności i funkcjonowaniu uczelni;
- prowadzenie poradnictwa w zakresie doskonalenia zawodowego pracowników dziekanatów oraz innych pracowników administracyjnych uczelni;
- współdziałanie z międzynarodowymi organizacjami i instytucjami w celu realizacji wspólnych przedsięwzięć, wymiany doświadczeń i integracji międzynarodowej;
- kształtowanie opinii i ocen środowisk akademickich dotyczących funkcjonowania dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni;
- prowadzenie działalności edukacyjnej skierowanej do szeroko pojętej grupy odbiorców, którzy pośrednio lub bezpośrednio stykają się z pracą dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni;
- rozwój nowych dróg przepływu informacji w zakresie obsługi procesów administracyjnych;
- inicjowanie i podejmowanie działań wspierających rozwój kultury organizacyjnej dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni;
- propagowanie idei zdrowego i aktywnego życia codziennego i wypoczynku pracowników dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni poprzez, między innymi, nawiązywanie współpracy z ośrodkami sportu i rekreacji.
§ 9
-
- Stowarzyszenie może realizować swoje cele poprzez prowadzenie odpłatnej lub nieodpłatnej działalności.
- Dla realizacji swoich celów Stowarzyszenie:
- prowadzi działalność badawczą, edukacyjną i wydawniczą dotyczącą problematyki dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni;
- podejmuje działania na rzecz poprawy wizerunku i pozycji dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni;
- organizuje m. in. konferencje, szkolenia, warsztaty, a także wyjazdy naukowe i praktyki;
- opiniuje procedury i akty prawne dotyczące procesów w szkolnictwie wyższym;
- tworzy i gromadzi metody i narzędzia wspomagające funkcjonowanie dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni;
- współpracuje z władzami uczelni i jednostkami administracji publicznej;
- współpracuje z odpowiednimi stowarzyszeniami w Polsce i w innych krajach oraz z wszelkimi osobami oraz instytucjami o podobnych celach działania.
§ 9a
- Dla osiągnięcia celów, o których mowa w ust. 8, Stowarzyszenie może wspierać działalność innych osób i instytucji zbieżną z jego celami.
- Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji o zbieżnych celach, o ile nie narusza to zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
- Decyzję o przystąpieniu albo wystąpieniu z organizacji, o których mowa w ust. 2, podejmuje Zarząd Stowarzyszenia.
§ 10
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, na ogólnych zasadach określonych w odrębnych przepisach, w zakresie realizacji celów statutowych.
- Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
Rozdział III
CZŁONKOWIE
§ 11
Stowarzyszenie posiada członków:- zwyczajnych;
- wspierających;
- honorowych.
§ 12
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która:
- jest pracownikiem szkoły wyższej;
- złożyła deklarację członkowską i zgłosiła chęć wstąpienia do Stowarzyszenia i realizowania jego celów;
- uiściła opłatę wpisową;
- przyjęła zobowiązanie regularnego płacenia składek członkowskich w kwocie ustalonej przez Walne Zgromadzenie.
- Uczestnicy zgromadzenia założycielskiego stają się członkami zwyczajnymi z chwilą podpisania i złożenia deklaracji członkowskiej.
§ 13
- Członków zwyczajnych przyjmuje Zarząd zwykłą większością głosów.
- Członkostwo powstaje z dniem podjęcia przez Zarząd uchwały o przyjęciu. O podjęciu uchwały o przyjęciu bądź odmowie przyjęcia Zarząd zawiadamia zainteresowanego.
- W wypadku odmowy przyjęcia na członka zwyczajnego, przysługuje prawo odwołania się w ciągu 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia do Walnego Zgromadzenia.
§ 14
Członek zwyczajny ma prawo do:- brania udziału w Walnym Zgromadzeniu;
- wybierania i wybieralności do organów Stowarzyszenia;
- składania wniosków i postulatów do Zarządu w sprawach dotyczących Stowarzyszenia;
- brania udziału w posiedzeniach organów Stowarzyszenia rozpatrujących jego sprawę;
- uzyskiwania od organów Stowarzyszenia systematycznych informacji o działalności Stowarzyszenia i jego wynikach oraz zamierzeniach Stowarzyszenia;
- zgłaszania postulatów;
- składania odwołań od Uchwał Zarządu.
§ 15
Członek zwyczajny jest obowiązany do:- troszczenia się o dobro i rozwój Stowarzyszenia;
- aktywnego uczestnictwa we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia;
- przestrzegania Statutu, regulaminów, uchwał i innych aktów stanowionych;
- przestrzegania etyki zawodowej;
- regularnego uiszczania składek członkowskich.
§ 16
- Honorowych członków Stowarzyszenia powołuje Walne Zgromadzenie na wniosek Zarządu Stowarzyszenia w uznaniu zasług położonych dla rozwoju szkolnictwa wyższego lub dla rozwoju Stowarzyszenia.
- Członkowie honorowi są zwolnieni z opłacania składek członkowskich.
- Członkowie zwyczajni Stowarzyszenia, którym nadano członkostwo honorowe, posiadają wszystkie prawa członka zwyczajnego.
§ 17
- Członkami wspierającymi Stowarzyszenie mogą być podmioty gospodarcze, które zgłosiły w formie deklaracji chęć realizacji lub pomocy w realizacji celów Stowarzyszenia oraz uiszczą składki.
- Członek wspierający bierze udział w pracach Stowarzyszenia poprzez swego przedstawiciela.
- Członek wspierający traci swoje prawa członkowskie na skutek:
- wystąpienia zgłoszonego na piśmie do Zarządu;
- skreślenia przez Zarząd w przypadku zalegania w opłacaniu składek przez okres co najmniej roku;
- likwidacji osoby prawnej, będącej członkiem wspierającym Stowarzyszenia.
- Członków wspierających przyjmuje Zarząd zwykłą większością głosów, z zachowaniem zasad określonych w § 13 ust. 2 i 3.
§ 18
- Członkostwo Stowarzyszenia ustaje w przypadku:
- dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia, zgłoszonej na piśmie Zarządowi;
- śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego;
- wykluczenie ze Stowarzyszenia w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia zasad statutowych, nieprzestrzegania postanowień, uchwał i regulaminów, zasad etyki;
- wykluczenia w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, orzekającego karę dodatkową w postaci pozbawienia praw publicznych;
- pozbawienia członkostwa honorowego, w wyniku uchwały władzy Stowarzyszenia, która członkostwo nadała.
- W przypadku określonym w ust. 1 pkt 3-4 orzeka Zarząd, który jest zobowiązany do powiadomienia członka o skreśleniu lub wykluczeniu, podając przyczyny skreślenia lub wykluczenia, wskazując jednocześnie na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zgromadzenia, w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały. Ust. 3 stosuje się odpowiednio.
- W przypadku, gdy członek Stowarzyszenia:
- nie uiszcza składek członkowskich przez okres co najmniej dwóch lat (wyjątek stanowi § 17 ust. 3 pkt. 2);
- utraci status pracownika uczelni na skutek zakończenia zatrudnienia, może zostać skreślony z listy członków.
- Członek może być wykluczony ze Stowarzyszenia jedynie z ważnej przyczyny. Za ważną przyczynę uważa się w szczególności:
- popełnienie przestępstwa, jeżeli zostało ono stwierdzone prawomocnym wyrokiem;
- naruszenie podstawowych obowiązków członka;
- popełnienie czynu nie licującego z godnością pracownika uczelni;
- działania na szkodę Stowarzyszenia.
- Członków skreśla i wyklucza Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów, z inicjatywy własnej lub na wniosek innego członka Stowarzyszenia.
- O wykluczeniu lub skreśleniu Zarząd Stowarzyszenia zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić członka na piśmie z podaniem przyczyn.
- Wykluczonemu lub skreślonemu członkowi Stowarzyszenia przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia w ciągu miesiąca od otrzymania zawiadomienia o wykluczeniu lub skreśleniu oraz obrony swej sprawy na posiedzeniu Walnego Zgromadzenia.
- Odwołanie to nie może być przedmiotem rozpoznania po upływie dwunastu miesięcy od daty zdarzenia, stanowiącego podstawę wykluczenia lub skreślenia z listy członków.
- Jeżeli wykluczony lub skreślony członek Stowarzyszenia wniósł odwołanie, Walne Zgromadzenie rozpatruje sprawę w na najbliższym posiedzeniu.
Rozdział IV
ORGANY STOWARZYSZENIA
§ 19
Władzami Stowarzyszenia są:- Walne Zgromadzenie;
- Zarząd;
- Komisja Rewizyjna.
§ 20
- Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia trwa trzy lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów. Wszystkie funkcje w organach Stowarzyszenia, pochodzące z wyboru, są pełnione honorowo.
- Wybór władz następuje spośród nieograniczonej liczby kandydatów będących członkami Stowarzyszenia.
§ 20 a
- Posiedzenia wszystkich władz Stowarzyszenia mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:
- transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami;
- wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której członek władzy stowarzyszenia może wypowiadać się w toku obrad;
- wykonywanie prawa głosu w toku posiedzenia - z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.
- Decyzję o przeprowadzeniu posiedzenia Walnego Zgromadzenia, w formie, o której mowa w ust. 1, podejmuje cały Zarząd w formie uchwały. W pozostałych przypadkach decyzję podejmuje przewodniczący danego organu.
- Informacja o formie wskazana jest w zawiadomieniu o tym zebraniu, zawierającym dokładny opis sposobu uczestnictwa, poprzez wskazanie narzędzi komunikacji i wykonywania prawa głosu.
§ 21
- Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, w głosowaniach jawnych, chyba że Statut stanowi inaczej.
- Zgromadzeni mogą uchwalić głosowanie tajne.
§ 22
- Walne Zgromadzenie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- W Walnym Zgromadzeniu biorą udział członkowie zwyczajni z głosem stanowiącym.
- Członkowie wspierający i członkowie honorowi biorą udział w Walnym Zgromadzeniu z głosem doradczym.
- W Walnym Zgromadzeniu uczestniczyć mogą zaproszeni przedstawiciele władz szkół wyższych, przedstawiciele administracji państwowej oraz zaproszeni goście.
- Walne Zgromadzenie może być zwyczajne i nadzwyczajne.
- Z każdego Walnego Zgromadzenia spisuje się protokół, który podpisują Przewodniczący i Sekretarz Walnego Zgromadzenia.
§ 23
- Walne Zgromadzenie zwyczajne jest zwoływane nie rzadziej niż raz w roku przez Zarząd Stowarzyszenia.
- Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich członków co najmniej na czternaście dni przed terminem zebrania poprzez wiadomość e-mail.
- W przypadku braku wymaganego kworum Zarząd Stowarzyszenia wyznacza nowy termin Walnego Zgromadzenia nie wcześniej niż 15 minut po pierwszym terminie. Dla ważności podejmowanych uchwał w drugim terminie nie jest wymagana obecność co najmniej połowy liczby uprawnionych do głosowania członków.
- Uchwały Walnego Zgromadzenia, dla których nie zastrzeżono innego trybu wchodzą w życie z dniem ich uchwalenia.
§ 24
- Walne Zgromadzenie nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub wniosek co najmniej jednej trzeciej ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
- Walne Zgromadzenie nadzwyczajne powinno być zwołane najpóźniej w ciągu sześciu tygodni od daty żądania. Porządek obrad zawierać winien sprawy zgłoszone przez żądających zwołania nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Przepisy § 20a oraz § 23 ust. 2, 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
§ 25
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:- uchwalanie kierunków rozwoju działalności Stowarzyszenia;
- uchwalanie zmian Statutu;
- uchwalanie regulaminów organów Stowarzyszenia;
- wybór i odwoływanie w drodze tajnego głosowania Prezesa Stowarzyszenia, pozostałych członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej;
- udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej;
- rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
- uchwalanie budżetu;
- uchwalanie wysokości składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia;
- rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez Członków Stowarzyszenia i jego władze;
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
- rozpatrywanie zażaleń na Zarząd, Komisję Rewizyjną;
- powoływanie członków honorowych Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady;
- podejmowanie uchwał co do rozwiązania i likwidacji Stowarzyszenia.
§ 26
Zarząd jest powołany do kierowania działalnością Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zgromadzenia i reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz.§ 27
- Zarząd składa się z prezesa, wiceprezesa, skarbnika, sekretarza i jednego członka.
- Kadencja Zarządu trwa trzy lata.
§ 28
- Członkowie Zarządu wybierają spośród siebie osoby na funkcje, o jakich mowa w § 27 ust. 1, zwykłą większością głosów.
- W razie ustąpienia członka Zarządu przed upływem trzyletniej kadencji Zarząd może dokonać wyboru uzupełniającego, który podlega zatwierdzeniu przez najbliższe Walne Zgromadzenie.
§ 29
Korespondencję Stowarzyszenia podpisuje Prezes lub upoważniony przez niego członek Zarządu.§ 30
Do kompetencji Zarządu należy:- realizacja celów Stowarzyszenia;
- wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia;
- sporządzanie planów pracy i budżetu;
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia;
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia;
- składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu;
- przyjmowanie zwyczajnych członków Stowarzyszenia;
- przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu wniosków, dotyczących powoływania członków honorowych Stowarzyszenia;
- rozpatrywanie sprawozdań finansowych oraz podejmowanie uchwał w przedmiocie tych sprawozdań;
- skreślanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał o zakresie działalności odpłatnej;
- podejmowanie uchwał o podjęciu działalności gospodarczej lub jej zakończeniu;
- zawierania umów o współpracy z innymi podmiotami w celu pozyskania środków na organizację tematycznych konferencji, szkoleń, warsztatów, wyjazdów naukowych i praktyk;
- reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz.
§ 31
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku. W posiedzeniach tych, za zgodą Prezesa, mogą brać udział członkowie Komisji Rewizyjnej lub zaproszeni goście z głosem doradczym.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy albo na żądanie co najmniej trzech członków Zarządu albo na żądanie Komisji Rewizyjnej.
- Do ważności uchwał Zarządu potrzebna jest obecność co najmniej połowy jego członków i bezwzględna większość głosów, chyba, że Statut stanowi inaczej.
- Posiedzenia Zarządu są protokołowane, a podjęte uchwały wpisywane do księgi uchwał.
§ 32
Wykluczenie ze Stowarzyszenia członka Zarządu może nastąpić tylko na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia.
§ 33
- Komisja Rewizyjna powołana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
- Komisja Rewizyjna składa się z trzech członków wybranych przez Walne Zgromadzenie na okres trzech lat.
- Komisja Rewizyjna wyłania ze swojego grona Przewodniczącego i Sekretarza.
- W przypadku ustąpienia lub wykluczenia albo zawieszenia członka Komisji Rewizyjnej w czasie trwania kadencji, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej dokonuje kooptacji członka Komisji Rewizyjnej.
§ 34
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:- kontrola całokształtu działalności Stowarzyszenia, a w szczególności wykonania planów działania i gospodarki finansowej;
- składanie wniosków z kontroli na Walnym Zgromadzeniu;
- prawo żądania zwołania Walnego Zgromadzenia nadzwyczajnego oraz posiedzenia Zarządu;
- składanie wniosków o absolutorium dla władz Stowarzyszenia;
- składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu.
§ 35
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na rok.
- Posiedzenie zwołuje Przewodniczący Komisji Rewizyjnej. Posiedzenia są protokołowane.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej są ważne, jeżeli zostały podjęte większością głosów przy udziale Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
§ 36
Przedstawiciele Komisji Rewizyjnej, na zaproszenie Prezesa Zarządu, uczestniczą w zebraniach Zarządu z głosem doradczym.§ 37
Wykluczenie ze Stowarzyszenia członka Komisji Rewizyjnej wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia.§ 38
Komisja Rewizyjna prowadzi swą działalność zgodnie z Regulaminem uchwalonym przez Walne Zgromadzenie.Rozdział V
MAJĄTEK STOWARZYSZENIA
§ 39
Stowarzyszenie odpowiada całym swym majątkiem za zaciągnięte zobowiązania.§ 40
Majątek Stowarzyszenia powstaje:- ze składek członkowskich;
- z opłaty wpisowej;
- z darowizn, spadków, zapisów;
- z dochodów z własnej działalności, w tym działalności odpłatnej;
- z dochodów z nieruchomości i ruchomości będących własnością lub użytkowaniem Stowarzyszenia;
- z dotacji i ofiarności publicznej;
- z subwencji, kontraktów;
- ze środków z funduszy publicznych, grantów;
- z dochodów z działalności gospodarczej;
- z dochodów z kapitału (odsetki, lokaty).
§ 41
Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę pieniężną zgodnie z obowiązującymi przepisami.§ 42
Do zawierania umów, udzielania pełnomocnictwa i składania innych oświadczeń woli w sprawach majątkowych wymagane są podpisy dwóch członków Zarządu działając łącznie, w tym Prezes lub Wiceprezes.
§ 43
- Rokiem obrachunkowym Stowarzyszenia jest rok kalendarzowy.
- Z końcem roku obrachunkowego Zarząd sporządza inwentaryzację, zamyka wszystkie rachunki, sporządza bilans i sprawozdanie roczne, kierując się obowiązującymi przepisami.
- Sprawozdanie roczne winien Zarząd przedstawić Komisji Rewizyjnej nie później niż w marcu następnego roku.
- Komisja Rewizyjna winna przyjęte sprawozdanie udostępnić do wglądu członkom Stowarzyszenia co najmniej na czternaście dni przed Walnym Zgromadzeniem.
Rozdział Va
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
§ 43a
Przedmiot działalności gospodarczej, o której mowa w § 10 ust. 1, obejmuje działania służące realizacji celów statutowych Stowarzyszenia, sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), w zakresie:
- współdziałania z organizacjami gospodarczymi i społecznymi oraz innymi instytucjami w celu realizacji wspólnych przedsięwzięć; prowadzenie poradnictwa podmiotom gospodarczym w zakresie problematyki działalności administracji i funkcjonowania szkolnictwa wyższego - 21.Z;
- prowadzenia działalności badawczej dotyczącej problematyki dziekanatów raz innych jednostek administracyjnych uczelni - 20.Z;
- prowadzenia poradnictwa w zakresie doskonalenia zawodowego pracowników dziekanatów oraz innych pracowników administracyjnych uczelni; opiniowanie procedur i aktów prawnych dotyczących procesów realizowanych w szkolnictwie wyższym - 90.Z;
- organizacji tematycznych konferencji, szkoleń, warsztatów, targów, spotkań oraz wyjazdów naukowych i praktyk - 30.Z;
- współpracy z organami administracji publicznej, organizacjami gospodarczymi i społecznymi oraz instytucjami naukowymi w zakresie organizowania, prowadzenia i doskonalenia zawodowego pracowników dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni; tworzenie i gromadzenie metod i narzędzi wspomagających funkcjonowanie dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni - 59.B;
- prowadzenia działalności wydawniczej dotyczącej problematyki dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni - 11.Z;
- współdziałania z międzynarodowymi organizacjami i instytucjami w celu realizacji wspólnych przedsięwzięć, wymiany doświadczeń i integracji międzynarodowej; współpraca z odpowiednimi stowarzyszeniami w Polsce i w innych krajach oraz z wszelkimi osobami oraz instytucjami o podobnych celach działania; rozwój nowych dróg przepływu informacji w zakresie procesów administracyjnych, w tym m.in. obsługi procesu dydaktycznego - 12.Z;
- upowszechniania wiedzy o pracy i roli pracowników dziekanatów oraz innych pracowników administracyjnych uczelni w działalności i funkcjonowaniu uczelni; kształtowanie opinii i ocen środowisk akademickich dotyczących funkcjonowania dziekanatów i innych jednostek administracyjnych uczelni; działania na rzecz poprawy wizerunku i pozycji dziekanatów oraz innych jednostek administracyjnych uczelni; stwarzanie warunków dla rozwoju popularyzacji wiedzy o pracy i roli pracowników administracyjnych uczelni w działalności i funkcjonowaniu uczelni; inicjowanie i podejmowanie działań wspierających rozwój kultury organizacyjnej dziekanatów oraz innych jednostek administracji uczelni; integracja środowiska pracowników dziekanatów, innych jednostek administracyjnych uczelni oraz osób zaangażowanych w obsługę procesów realizowanych w uczelniach - 99.Z.
Rozdział VI
ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE STOWARZYSZENIA
§ 44
- Uchwalenie statutu lub jego zmiana oraz podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia przez Walne Zgromadzenie wymaga kwalifikowanej większości dwóch trzecich głosów, przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. Przepis § 23 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zgromadzenie określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
- W sprawach dotyczących rozwiązania i likwidacji Stowarzyszenia, nieuregulowanych w statucie, mają odpowiednie zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (tekst jedn. Dz. U. 2017 r., poz. 210).
Rozdział VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 45
Statut oraz jego zmiany wchodzą w życie po jego zarejestrowaniu przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
§ 46
Wnioski dotyczące zmian Statutu winny być przedstawione Zarządowi na miesiąc przed terminem Walnego Zgromadzenia.
§ 47
Uchwałę w sprawie zmiany Statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie ilością dwóch trzecich głosów, przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
§ 48
(uchylony)§ 49
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.