logo forum akademickiej administracji

Sekcja ds. Umiędzynarodowienia

Sekcja ds. umiędzynarodowienia powstała, by wspierać członkinie i członków FAA w budowaniu potencjału międzynarodowego ich macierzystych uczelni. Celem sekcji jest wymiana wiedzy i doświadczeń oraz realizacja wspólnych działań w następujących obszarach:

  • Rekrutacja studentów międzynarodowych: strategie pozyskiwania kandydatów z zagranicy, zarządzanie procesami rekrutacyjnymi, wsparcie w sprawach wizowych,  legalizacji pobytu oraz adaptacji studentów w nowym środowisku akademickim.
  • Zatrudnianie naukowców międzynarodowych: procedury związane z przyjmowaniem do pracy i i integracją naukowców z innych krajów w polskich uczelniach.
  • Pozyskiwanie i realizacja grantów na działalność międzynarodową: strategie wnioskowania, zarządzanie projektami międzynarodowymi oraz rozliczanie środków finansowych.
  • Akredytacje międzynarodowe: procedury uzyskiwania zagranicznych akredytacji i certyfikatów jakości.
  • Rankingi międzynarodowe: kryteria oceny w międzynarodowych rankingach oraz strategie raportowania danych.

Sekcja działa poprzez:

  • Regularne spotkania poświęcone aktualnym wyzwaniom i praktycznym aspektom umiędzynarodowienia.
  • Wymianę wiedzy o narzędziach i metodach wspierających procesy międzynarodowe na uczelniach.
  • Współpracę przy przedsięwzięciach mających na celu rozwój umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego.

Koordynator: Radosław Stanczewski