logo forum akademickiej administracji

Seminarium: Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska, 4-5.12.2024 @SGH

Seminarium: Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska, 4-5.12.2024 @SGH

Nie tak dawno temu, bo przed wakacjami, widzieliśmy się na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, gdzie odbyło się pierwsze ogólnopolskie seminarium dla pracowników uczelnianych biur zajmujących się obsługą projektów (RMA – Research Managers and Administrators). Kontynuując ten trend zapraszamy serdecznie do Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie w dniach 4–5 grudnia 2024 r. odbędzie się drugie seminarium z tej serii.  

Tym razem merytoryczny punkt ciężkości zorientowany jest na poziom europejski (i to jak rezonuje na polskie uczelnie) oraz praktyczne aspekty zarządzania portfelem projektów na uczelniach (czyli to, na czym w szczególności zna się kadra współorganizatora, czyli SGH). Wieczorem 4 grudnia planujemy spotkanie integracyjne w formule stacjonarnej z elementami tanecznymi.  

Poniżej znajduje się program wydarzenia. Zapraszamy do rejestracji!

seminarium_projekty-sgh.pdf [ .pdf ] 318.77 KB
 

Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska

4–5 grudnia 2024 r. | SGH  
ul. Batorego 8, bud. S, aula S-1 (I piętro)

📌 FORMULARZ REJESTRACYJNY

Organizatorzy:

  • Forum Administracji Akademickiej – Sekcja Projektowa
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Dział Obsługi Projektów  

Partnerzy:

  • Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji
  • Krajowy Punkt Kontaktowy – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju  

Dofinansowano ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”  

4 grudnia (środa)

Umiędzynarodowienie nauki w zakresie projektów  

10:00–10:30 | Otwarcie obrad  

  • dr hab. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prof. SGH – Prorektorka ds. Nauki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH – Prezes Forum Administracji Akademickiej

10:30–12:00 | Sesja I: Administracja akademicka a wsparcie współpracy międzynarodowej. Wyzwania, modele, ciekawe rozwiązania.

W sesji planujemy dyskusję na temat mechanizmów organizacyjnych sprzyjających umiędzynarodowieniu instytucji akademickich w kontekście prowadzonych inicjatyw międzynarodowych. Jakie warunki muszą być spełnione, aby tworzyć stabilne administracyjne środowisko dla rozwoju współpracy międzynarodowej? Będziemy o tym rozmawiać z przedstawicielami instytucji administracji rządowej i administracji uczelnianej.

  • Katarzyna Aleksy – dyrektor Biura Programów Szkolnictwa Wyższego, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji
  • dr Marcin Liana – zastępca dyrektora Narodowego Centrum Nauki
  • Katarzyna Markiewicz-Śliwa – kierownik Biura Obsługi Projektów Międzynarodowych, Politechnika Śląska w Gliwicach / koordynatorka Sekcji Projektowej Forum Administracji Akademickiej
  • Monika Wieczerzak, kierownik Biura IDUB, Politechnika Gdańska
    Prowadzenie: Magdalena Bem-Andrzejewska – dyrektor Działu Operacyjnego, Dział Krajowego Punktu Kontaktowego NCBR

12:15–12:30 | przerwa na kawę  

12:30–14:00 | Sesja II: Dobre praktyki w zakresie otwartej nauki  

W tej sesji planujemy dwa wystąpienia osób zajmujących się otwartą nauką na uczelniach. Będą to wystąpienia o charakterze praktycznym dotyczące otwartej nauki oraz zarządzania danymi badawczymi. Udział potwierdziły:

  • Magdalena Szuflita-Żurawska – Lider Centrum Kompetencji Otwartej Nauki, Politechnika Gdańska: Plan Zarządzania Danymi oraz udostępnianie danych badawczych w grantach naukowych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki - 
  • dr Anna A. Janowska – Pełnomocniczka Rektora ds. Otwartej Nauki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: Trzy ścieżki Open Access NCN – dlaczego warto postawić na zielone? 
    Prowadzenie: Anna Jędrzejczyk, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Forum Administracji Akademickiej

14:00–15:00 | lunch 

15:00–16:30 | Sesja III: Research Manager and Administrator – doświadczenia europejskie  

Sesja ma charakter warsztatowy. Zaprosimy na nią RMA z innych europejskich uczelni i instytucji naukowych, aby podzielili się swoimi doświadczeniami. Wspólnie będziemy zastanawiać się nad takimi zagadnieniami jak pozycja biur RMA w strukturze uczelni, dobre praktyki i rozwiązania w zakresie wsparcia projektów, rola i pozycja RMA w działalności projektowej. Dzięki tej sesji będziemy budować tożsamość RMA na polskich uczelniach. Udział potwierdzili:

  • Per Inge Andressen, Team Leader for the EU Financial Service, Norwegian University of Science and Technology
  • Dr Dorota Lepianka, Collaborative Research Support Team (CORE), University of Amsterdam
  • Zeineb Mazouz (Central Coordination Unit, European University Institute)
  • Dr Anđela Pepić (Head of the Centre for Development and Research Support at the University of Banja Luka)
    Prowadzenie: Justyna Gać, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Forum Administracji Akademickiej

18:00–22:00 | spotkanie integracyjne w Sali Kolumnowej SGH  

Będzie to czas, w którym możemy się zintegrować, porozmawiać o sprawach projektowych (i innych) w swobodnej atmosferze.

5 grudnia (czwartek)

Zarządzanie portfelem projektów na uczelni  

9:30–11:00 | Sesja IV: Projekty jako element strategii uczelni  

Ta sesja ma wymiar strategiczny. Wraz z przedstawicielami władz uczelni publicznych i niepublicznych odpowiedzialnymi za badania zamierzamy przyjrzeć się, w jaki sposób praca RMA jest usytuowana w działalności całej uczelni, czy i w jaki sposób uczelnie oddziałują na proces pozyskiwania, realizacji i rozliczania projektów (na poziomie strategicznym, ale i operacyjnym). I w tym przypadku liczymy na przykłady dobrych praktyk i rozwiązań. Udział potwierdzili:

  • dr Ewa Ger, Dyrektor Generalna, Uniwersytet SWPS
  • Beata Mierzejewska, Zastępczyni Kanclerza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. dr hab. inż. Wojciech Sumelka, Prorektor ds. Nauki, Politechnika Poznańska
  • prof. dr hab. n. med. Kamil Torres, Prorektor ds. Kształcenia i Dydaktyki, Uniwersytet Medyczny w Lublinie
    Prowadzenie: Lidia Tomaszewska, kierownik Działu Obsługi Projektów, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Forum Administracji Akademickiej

11:00–11:20 | przerwa na kawę  

11:20–13:00 | Sesja V: Jak organizować działalność projektową na uczelni?  

Na tej sesji czołowi dydaktycy – ale i praktycy – z SGH podzielą się swoją wiedzą i rozwiązaniami z zakresu zarządzania portfelem projektów na uczelni. Będzie o mapowaniu ścieżek procesowych, czy metodykach zarządzania projektami, ale pod kątem pracy uczelnianych biur projektowych, a na dodatek bardzo praktycznie (choć i z niezbędną dawką teorii).  Udział potwierdzili:

  • dr hab. Bartosz Grucza, prof. SGH, Kierownik Katedry Badań nad Infrastrukturą i Mobilnością, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Stworzenie modelu organizacji wsparcia projektów na uczelni – zderzenie teorii z praktyką
  • dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH, Katerda Zarządzania Projektami, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Dobre praktyki działania PMO

13:00 | lekki lunch na drogę  

  • projekty jako szansa na rozwój uczelni

    25

    KWI

    Konferencja Biur Projektowych: "Projekty jako szansa na rozwój Uczelni", Gliwice 6-7.06.2024

    Misją uczelni jest prowadzenie innowacyjnych badań naukowych i prac (...)

  • Organizatorów na poziomie instytucjonalnym wymieniliśmy wyżej. Na poziomie ludzkim za pomysłem i wykonaniem stoją: Lidia Tomaszewska – kierownik Działu Obsługi Projektu SGH z Zespołem, Katarzyna Markiewicz-Śliwa i Ewa Mendec – duet koordynujący Sekcję Projektową FAA i Katarzyna Górak-Sosnowska (SGH/FAA). Jeżeli chcecie się z nami spotkać – to jest to dodatkowy powód do zapisania się ;)