logo forum akademickiej administracji

Seminarium: Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska, 4-5.12.2024 @SGH

Seminarium: Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska, 4-5.12.2024 @SGH

Nie tak dawno temu, bo przed wakacjami, widzieliśmy się na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, gdzie odbyło się pierwsze ogólnopolskie seminarium dla pracowników uczelnianych biur zajmujących się obsługą projektów (RMA – Research Managers and Administrators). Kontynuując ten trend zapraszamy serdecznie do Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie w dniach 4–5 grudnia 2024 r. odbędzie się drugie seminarium z tej serii.  

Tym razem merytoryczny punkt ciężkości zorientowany jest na poziom europejski (i to jak rezonuje na polskie uczelnie) oraz praktyczne aspekty zarządzania portfelem projektów na uczelniach (czyli to, na czym w szczególności zna się kadra współorganizatora, czyli SGH). Wieczorem 4 grudnia planujemy spotkanie integracyjne w formule stacjonarnej z elementami tanecznymi.  

Program wydarzenia tworzymy. Poniżej przedstawiamy go w formie ramowej. Osoby, które już wiedzą, że warto się zapisać, zapraszamy do rejestracji – a pozostałych do systematycznego zaglądania i – jak nabiorą Państwo pewności – również do rejestracji.

>>FORMULARZ REJESTRACYJNY<<

Zarządzanie projektami: perspektywa lokalna, krajowa i europejska

4–5 grudnia 2024 r. | SGH  

Organizatorzy:

  • Forum Administracji Akademickiej – Sekcja Projektowa
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Dział Obsługi Projektów  

Partnerzy:

  • Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji
  • Krajowy Punkt Kontaktowy – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju  

Dofinansowano ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”  

4 grudnia (środa)

Umiędzynarodowienie nauki w zakresie projektów  

10:00–10:30 | Otwarcie obrad  

  • dr hab. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prof. SGH – Prorektorka ds. Nauki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH – Prezes Forum Administracji Akademickiej

10:30–12:00 | Sesja I: Administracja akademicka a wsparcie współpracy międzynarodowej. Wyzwania, modele, ciekawe rozwiązania.

W sesji planujemy dyskusję na temat mechanizmów organizacyjnych sprzyjających umiędzynarodowieniu instytucji akademickich w kontekście prowadzonych inicjatyw międzynarodowych. Jakie warunki muszą być spełnione, aby tworzyć stabilne administracyjne środowisko dla rozwoju współpracy międzynarodowej? Będziemy o tym rozmawiać z przedstawicielami instytucji administracji rządowej i administracji uczelnianej.

  • Katarzyna Aleksy – dyrektor Biura Programów Szkolnictwa Wyższego, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji
  • dr Marcin Liana – zastępca dyrektora Narodowego Centrum Nauki
  • Katarzyna Markiewicz-Śliwa – kierownik Biura Obsługi Projektów Międzynarodowych, Politechnika Śląska w Gliwicach / koordynatorka Sekcji Projektowej Forum Administracji Akademickiej
  • Monika Wieczerzak, kierownik Biura IDUB, Politechnika Gdańska
    Prowadzenie: Magdalena Bem-Andrzejewska – dyrektor Działu Operacyjnego, Dział Krajowego Punktu Kontaktowego NCBR

12:15–12:30 | przerwa na kawę  

12:30–14:00 | Sesja II: Dobre praktyki w zakresie otwartej nauki  

W tej sesji planujemy dwa wystąpienia osób zajmujących się otwartą nauką na uczelniach. Będą to wystąpienia o charakterze praktycznym dotyczące otwartej nauki oraz zarządzania danymi badawczymi. Udział potwierdziły:

  • dr Anna A. Janowska – Pełnomocniczka Rektora ds. Otwartej Nauki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Magdalena Szuflita-Żurawska – Lider Centrum Kompetencji Otwartej Nauki, Politechnika Gdańska

14:00–15:00 | lunch 

15:00–16:30 | Sesja III: Research Manager and Administrator – doświadczenia europejskie  

Sesja ma charakter warsztatowy. Zaprosimy na nią RMA z innych europejskich uczelni i instytucji naukowych, aby podzielili się swoimi doświadczeniami. Wspólnie będziemy zastanawiać się nad takimi zagadnieniami jak pozycja biur RMA w strukturze uczelni, dobre praktyki i rozwiązania w zakresie wsparcia projektów, rola i pozycja RMA w działalności projektowej. Dzięki tej sesji będziemy budować tożsamość RMA na polskich uczelniach. Udział potwierdzili:

  • Per Inge Andressen (Team Leader for the EU Financial Service, Norwegian University of Science and Technology)
  • Zeineb Mazouz (Central Coordination Unit, European University Institute)
  • Dr Anđela Pepić (Head of the Centre for Development and Research Support at the University of Banja Luka)
    Prowadzenie: Justyna Gać, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Forum Administracji Akademickiej

18:00–22:00 | spotkanie integracyjne w Sali Kolumnowej SGH  

Będzie to czas, w którym możemy się zintegrować, porozmawiać o sprawach projektowych (i innych) w swobodnej atmosferze, a osoby chętne – dodatkowo – będą mogły poruszać się w rytm muzyki.   

5 grudnia (czwartek)

Zarządzanie portfelem projektów na uczelni  

9:30–11:00 | Sesja IV: Projekty jako element strategii uczelni  

Ta sesja ma wymiar strategiczny. Wraz z przedstawicielami władz uczelni publicznych i niepublicznych odpowiedzialnymi za badania zamierzamy przyjrzeć się, w jaki sposób praca RMA jest usytuowana w działalności całej uczelni, czy i w jaki sposób uczelnie oddziałują na proces pozyskiwania, realizacji i rozliczania projektów (na poziomie strategicznym, ale i operacyjnym). I w tym przypadku liczymy na przykłady dobrych praktyk i rozwiązań. Udział potwierdziły:

  • dr Ewa Ger, Dyrektor Generalna, Uniwersytet SWPS
  • dr hab. Dorota Golańska, prof. UŁ, Prorektorka ds. nauki, Uniwersytet Łódzki
  • Beata Mierzejewska, Zastępczyni Kanclerza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. dr hab. inż. Wojciech Sumelka, Prorektor ds. Nauki, Politechnika Poznańska
    Prowadzenie: Lidia Tomaszewska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Forum Administracji Akademickiej

11:00–11:20 | przerwa na kawę  

11:20–13:00 | Sesja V: Zarządzanie portfelem projektów w praktyce  

Na tej sesji czołowi dydaktycy – ale i praktycy – z SGH podzielą się swoją wiedzą i rozwiązaniami z zakresu zarządzania portfelem projektów na uczelni. Będzie o mapowaniu ścieżek procesowych, czy metodykach zarządzania projektami, ale pod kątem pracy uczelnianych biur projektowych, a na dodatek bardzo praktycznie (choć i z niezbędną dawką teorii).  Udział potwuerdzili:

  • dr hab. Bartosz Grucza, prof. SGH, Kierownik Katedry Badań nad Infrastrukturą i Mobilnością, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH, Katerda Zarządzania Projektami, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

13:00 | lekki lunch na drogę  

Organizatorów na poziomie instytucjonalnym wymieniliśmy wyżej. Na poziomie ludzkim za pomysłem i wykonaniem stoją: Lidia Tomaszewska – kierownik Działu Obsługi Projektu SGH z Zespołem, Katarzyna Markiewicz-Śliwa i Ewa Mendec – duet koordynujący Sekcję Projektową FAA i Katarzyna Górak-Sosnowska (SGH/FAA). Jeżeli chcecie się z nami spotkać – to jest to dodatkowy powód do zapisania się ;)