Dziekanatowa
III Forum Administracji Akademickiej, 15-16 maja 2025, SGH

Tradycyjnie zapraszamy na III Forum Administracji Akademickiej, które tradycyjnie odbędzie się w murach SGH. Obecnie finalizujemy program, ale już teraz możemy powiedzieć, że podczas obrad będą poruszane najbardziej aktualne sprawy dotyczące administracji szkolnictwa wyższego, a na wieczór planowane jest (również tradycyjnie) spotkanie integracyjne.
W tegorocznej edycji chcemy położyć nacisk na dwa obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy szeroko rozumianego dobrostanu pracowników administracji akademickiej. Planujemy dyskusję na temat ich roli na uczelniach, a także osobą sesję z zakresu psychologii pracy. Drugi obszar tematyczny obejmuje bieżące kluczowe kwestie dotyczące funkcjonowania uczelni – w tegorocznej edycji będziemy przyglądać się rekrutacji studentów zagranicznych oraz uwarunkowaniom prawnym i instytucjonalnym wprowadzenia e-dyplomów. Podczas obrad nie zabraknie także odpowiedniej dawki najnowszych rozwiązań informatycznych dla uczelni.
Organizatorami III FAA jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i nasze Stowarzyszenie. Partnerami wydarzenia są Samsung i OPTeam – nasz partner technologiczny. Za sprawy organizacyjne odpowiada Centrum Technologii Informatycznych i Infrastruktury SGH, którym kieruje Bartek Świech, a także międzyuczelniane grono członków FAA: Darek Wronikowski (UML), Lidia Tomaszewska (SGH), Radek Stanczewski (SWPS), Katarzyna Rynkowska (UG), Aneta Wilczyńska (SGH), Ewa Wiśniewska (ALK), Paulina Kwietniewska-Burzyńska (SGH), a w kuluarach nasza Skarbniczka, Kasia Kłopotowska (też SGH). Dobrym duchem tej inicjatywy jest Kanclerz SGH, dr Marcin Dąbrowski.
Program będziemy sukcesywnie uzupełniać. Natomiast do rejestracji zachęcamy już.
Sprawy praktyczne:
- Rejestracja do 20 kwietnia 2025 > link do rejestracji
- Opłata konferencyjna wynosi 200 zł. Członkowie FAA płacą 150 zł. Opłatę należy uiścić na konto:
Forum Administracji Akademickiej
ul. Rakowiecka 24 (gmach SGH, p. 303), 02-521 Warszawa
Nr rachunku bankowego: Bank Pekao 30 1240 2135 1111 0010 8649 5221
Tytuł przelewu: [FAA – imię i nazwisko uczestnika]
Wpłata powinna nastąpić do 30 kwietnia 2025 r. Zależy nam na informacji o faktycznej liczbie uczestników, aby lepiej zaplanować organizację wydarzenia.
Jeżeli potrzebują Państwo fakturę pro forma – prosimy o kontakt z naszą Skarbniczką, Katarzyną Kłopotowską.
Do zobaczenia!
A tak było rok temu:

31
MAJ
PROGRAM
III Forum Administracji Akademickiej
15–16 maja 2025 r.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
15 maja (czwartek)
Aula Główna, 1. piętro
10:00–10:30: otwarcie FAA
- prof. dr hab. Piotr Wachowiak, Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
- dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Prezes Forum Administracji Akademickiej
10:30–12:00: Pracownicy administracji akademickiej w społeczności uczelni
- prof. dr hab. Roman Cieślak, Rektor Uniwersytetu SWPS / Przewodniczący Komisji ds. Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej KRASP
- Beata Mierzejewska, Zastępczyni Kanclerza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Katarzyna Markiewicz-Śliwa, Kierownik Biura Projektów Międzynarodowych Politechniki Śląskiej / Koordynatorka Sekcji Projektowej FAA
- Aneta Trojanowska, Uniwersytet Śląski / Wiceprezes Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP
Prowadzenie: Katarzyna Górak-Sosnowska (FAA/SGH)
12:00–12:30: przerwa na kawę
12:30–14:00: Wyzwania i trendy w administracji akademickiej
- Praca emocjonalna na stanowiskach administracyjnych – jak zadbać o siebie i swoje emocje, dr Agnieszka Czerw, Centrum Badań Aktywności Społecznej i Dobrostanu, Uniwersytet SWPS
- Nowe trendy na uczelniach, jak technologia powinna ułatwiać nam życie, Hanna Panwic-Friebe (Samsung) i Mariusz Łopaciński (ALK)
- Virtual Reality w edukacji: między cyfryzacją administracji a innowacją, Ewa Wiśniewska, Kolegium Prawa, Akademia Leona Koźmińskiego
Prowadzenie: Lidia Tomaszewska (kierownik Działu Obsługi Projektów SGH/FAA)
14:00–15:00: lunch
15:00–16:30: Cyfryzacja administracji szkolnictwa wyższego
- Wyzwania obecnej i przyszłej ewaluacji jakości działalności naukowej, dr hab. inż. Krzysztof Bakuła, dyrektor Departamentu Nauki w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- Co po ELS, czyli postEL(S)ektroniczna wizja świata po usamodzielnieniu się mLegitymacji studenckiej na przykładzie pilotażu Europejskiej Karty Studenta, Adrian Kowalski, Politechnika Poznańska
- Przeciwdziałanie zjawisku dropoutu – mariaż doradztwa i technologii IT, Grzegorz Żytka, Dyrektor Sprzedaży Obszaru EDU, OPTeam
Prowadzenie: Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)
18:00–22:00 spotkanie integracyjne
16 maja (piątek)
Aula Główna, 1. piętro
9:30–11:00: Umiędzynarodowienie uczelni: wyzwania i kierunki rozwoju w warunkach zmieniających się regulacji
- Adam Miziołek | Starszy specjalista ds. studentów zagranicznych, Akademia Leona Koźmińskiego
- Hanna Reczulska | Dyrektor Biura Uznawalności Wykształcenia NAWA
- Beata Stachowska | Ekspert Biura Programów Szkolnictwa Wyższego, FRSE
- dr hab. med. Sławomir Wójcik | Kierownik Działu Rekrutacji, Gdański Uniwersytet Medyczny
Prowadzenie: Radosław Stanczewski (Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej, Uniwersytet SWPS/ Koordynator Sekcji ds. Umiędzynarodowienia FAA)
11:00–11:30: przerwa na kawę
11:30–13:00: E-dyplomy uwarunkowania prawne i instytucjonalne
- Łukasz Błaszczyk (Zastępca Kierownika Działu Rozwoju Oprogramowania dla Nauki, OPI)
- Aleksandra Matukin-Szumlińska (Koordynatorka Sekcji Prawnej FAA/OPI)
- Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)
Prowadzenie: Małgorzata Moraszka (Kierownik Dziekanatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu/ Koordynatorka Sekcji Dziekanatowej FAA)
13:00–13:30: Rozstrzygnięcie konkursów z nagrodami
Losowanie nagród od firm Samsung, Bonasoft, PCG Academia i Senetic.
Prowadzenie: Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)