logo forum akademickiej administracji

III Forum Administracji Akademickiej, 15-16 maja 2025, SGH

III Forum Administracji Akademickiej, 15-16 maja 2025, SGH

Tradycyjnie zapraszamy na III Forum Administracji Akademickiej, które tradycyjnie odbędzie się w murach SGH. Obecnie finalizujemy program, ale już teraz możemy powiedzieć, że podczas obrad będą poruszane najbardziej aktualne sprawy dotyczące administracji szkolnictwa wyższego, a na wieczór planowane jest (również tradycyjnie) spotkanie integracyjne.

W tegorocznej edycji chcemy położyć nacisk na dwa obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy szeroko rozumianego dobrostanu pracowników administracji akademickiej. Planujemy dyskusję na temat ich roli na uczelniach, a także osobą sesję z zakresu psychologii pracy. Drugi obszar tematyczny obejmuje bieżące kluczowe kwestie dotyczące funkcjonowania uczelni – w tegorocznej edycji będziemy przyglądać się rekrutacji studentów zagranicznych oraz uwarunkowaniom prawnym i instytucjonalnym wprowadzenia e-dyplomów. Podczas obrad nie zabraknie także odpowiedniej dawki najnowszych rozwiązań informatycznych dla uczelni.

Organizatorami III FAA jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i nasze Stowarzyszenie. Partnerami wydarzenia są Samsung i OPTeam – nasz partner technologiczny. Za sprawy organizacyjne odpowiada Centrum Technologii Informatycznych i Infrastruktury SGH, którym kieruje Bartek Świech, a także międzyuczelniane grono członków FAA: Darek Wronikowski (UML), Lidia Tomaszewska (SGH), Radek Stanczewski (SWPS), Katarzyna Rynkowska (UG), Beata Mierzejewska (SGH), Ewa Wiśniewska (ALK), Paulina Kwietniewska-Burzyńska (SGH), a w kuluarach nasza Skarbniczka, Kasia Kłopotowska (też SGH). Dobrym duchem tej inicjatywy jest Kanclerz SGH, dr Marcin Dąbrowski, który w tej edycji da się także poznać jako prelegent. 

Program będziemy sukcesywnie uzupełniać. Czekamy jeszcze na dwa elementy tego programu, które zwiększą jego wartość na tyle, że warto jeszcze na nie czekać. Natomiast do rejestracji zachęcamy już.

Sprawy praktyczne:

  • Rejestracja do 20 kwietnia 2025 > link do rejestracji
  • Opłata konferencyjna wynosi 200 zł. Członkowie FAA płacą 150 zł. Opłatę należy uiścić na konto:

Forum Administracji Akademickiej
ul. Rakowiecka 24 (gmach SGH, p. 303), 02-521 Warszawa
Nr rachunku bankowego: Bank Pekao 30 1240 2135 1111 0010 8649 5221
Tytuł przelewu: [FAA – imię i nazwisko uczestnika]

Wpłata powinna nastąpić do 30 kwietnia 2025 r. Zależy nam na informacji o faktycznej liczbie uczestników, aby lepiej zaplanować organizację wydarzenia.
Jeżeli potrzebują Państwo fakturę pro forma – prosimy o kontakt z naszą Skarbniczką, Katarzyną Kłopotowską.

Do zobaczenia!

A tak było rok temu:

 

PROGRAM

III Forum Administracji Akademickiej

15–16 maja 2025 r.

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

al. Niepodległości 162

 

15 maja (czwartek)

Aula Główna, 1. piętro

 

10:00–10:30: otwarcie FAA 

  • prof. dr hab. Piotr Wachowiak, Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
  • dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Prezes Forum Administracji Akademickiej

10:30–12:00: Pracownicy administracji akademickiej w społeczności uczelni

Udział potwierdzili:

  • prof. dr hab. Roman Cieślak, Rektor Uniwersytetu SWPS / Przewodniczący Komisji ds. Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej KRASP
  • dr Marcin Dąbrowski, Kanclerz SGH / Członek Zarządu HUMANE asbl (Heads of University Management and Administration Network in Europe)
  • Katarzyna Markiewicz-Śliwa, Kierownik Biura Projektów Międzynarodowych Politechniki Śląskiej / Koordynatorka Sekcji Projektowej FAA
  • Aneta Trojanowska, Uniwersytet Śląski / Wiceprezes Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP

Prowadzenie: Katarzyna Górak-Sosnowska (Prezes FAA/SGH)

12:00–12:30: przerwa na kawę

12:30–13:15: Praca emocjonalna na stanowiskach administracyjnych – jak zadbać o siebie i swoje emocje, dr Agnieszka Czerw, Centrum Badań Aktywności Społecznej i Dobrostanu, Uniwersytet SWPS

13:15–14:00: [czekamy na potwierdzenie tematu i gościa]

 14:00–15:00: lunch

 15:00–16:30: Cyfryzacja administracji szkolnictwa wyższego 

  • Co po ELS, czyli postEL(S)ektroniczna wizja świata po usamodzielnieniu się mLegitymacji studenckiej na przykładzie pilotażu Europejskiej Karty Studenta, Adrian Kowalski, Politechnika Poznańska

[program szczegółowy w trakcie ustaleń]

 18:00–22:00 spotkanie integracyjne 

 

16 maja (piątek)

Aula Główna, 1. piętro

9:30–11:00: Umiędzynarodowienie uczelni: wyzwania i kierunki rozwoju w warunkach zmieniających się regulacji

Udział potwierdzili:

  • Dana Duda, Kierownik ds. rekrutacji na studia w języku angielskim, ALK
  • Hanna Reczulska, Dyrektorka Biura Uznawalności Wykształcenia NAWA
  • dr hab. med. Sławomir Wójcik, Kierownik Działu Rekrutacji, GUMed

Prowadzenie: Radosław Stanczewski (Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej, Uniwersytet SWPS/ Koordynator Sekcji ds. Umiędzynarodowienia FAA)

11:00–11:30: przerwa na kawę

11:30–13:00: E-dyplomy uwarunkowania prawne i instytucjonalne

Udział potwierdzili:

  • Marek Michajłowicz (Zastępca dyrektora ds. rozwoju oprogramowania OPI)
  • Aleksandra Matukin-Szumlińska (Koordynatorka Sekcji Prawnej FAA/OPI)
  • Bartłomiej Świech (Dyrektor Centrum Technologii Informatycznych i Infrastruktury SGH/FAA)

Prowadzenie: Małgorzata Moraszka (Kierownik Dziekanatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu/ Koordynatorka Sekcji Dziekanatowej FAA)