logo forum akademickiej administracji

III Forum Administracji Akademickiej, 15-16 maja 2025, SGH

III Forum Administracji Akademickiej, 15-16 maja 2025, SGH

Tradycyjnie zapraszamy na III Forum Administracji Akademickiej, które tradycyjnie odbędzie się w murach SGH. Obecnie finalizujemy program, ale już teraz możemy powiedzieć, że podczas obrad będą poruszane najbardziej aktualne sprawy dotyczące administracji szkolnictwa wyższego, a na wieczór planowane jest (również tradycyjnie) spotkanie integracyjne.

W tegorocznej edycji chcemy położyć nacisk na dwa obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy szeroko rozumianego dobrostanu pracowników administracji akademickiej. Planujemy dyskusję na temat ich roli na uczelniach, a także osobą sesję z zakresu psychologii pracy. Drugi obszar tematyczny obejmuje bieżące kluczowe kwestie dotyczące funkcjonowania uczelni – w tegorocznej edycji będziemy przyglądać się rekrutacji studentów zagranicznych oraz uwarunkowaniom prawnym i instytucjonalnym wprowadzenia e-dyplomów. Podczas obrad nie zabraknie także odpowiedniej dawki najnowszych rozwiązań informatycznych dla uczelni.

Organizatorami III FAA jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i nasze Stowarzyszenie. Partnerami wydarzenia są Samsung i OPTeam – nasz partner technologiczny. Za sprawy organizacyjne odpowiada Centrum Technologii Informatycznych i Infrastruktury SGH, którym kieruje Bartek Świech, a także międzyuczelniane grono członków FAA: Darek Wronikowski (UML), Lidia Tomaszewska (SGH), Radek Stanczewski (SWPS), Katarzyna Rynkowska (UG), Aneta Wilczyńska (SGH), Ewa Wiśniewska (ALK), Paulina Kwietniewska-Burzyńska (SGH), a w kuluarach nasza Skarbniczka, Kasia Kłopotowska (też SGH). Dobrym duchem tej inicjatywy jest Kanclerz SGH, dr Marcin Dąbrowski. 

Program będziemy sukcesywnie uzupełniać. Natomiast do rejestracji zachęcamy już.

Sprawy praktyczne:

  • Rejestracja do 20 kwietnia 2025 > link do rejestracji
  • Opłata konferencyjna wynosi 200 zł. Członkowie FAA płacą 150 zł. Opłatę należy uiścić na konto:

Forum Administracji Akademickiej
ul. Rakowiecka 24 (gmach SGH, p. 303), 02-521 Warszawa
Nr rachunku bankowego: Bank Pekao 30 1240 2135 1111 0010 8649 5221
Tytuł przelewu: [FAA – imię i nazwisko uczestnika]

Wpłata powinna nastąpić do 30 kwietnia 2025 r. Zależy nam na informacji o faktycznej liczbie uczestników, aby lepiej zaplanować organizację wydarzenia.
Jeżeli potrzebują Państwo fakturę pro forma – prosimy o kontakt z naszą Skarbniczką, Katarzyną Kłopotowską.

Do zobaczenia!

A tak było rok temu:

 

PROGRAM

III Forum Administracji Akademickiej

15–16 maja 2025 r.

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

al. Niepodległości 162

 

15 maja (czwartek)

Aula Główna, 1. piętro

 

10:00–10:30: otwarcie FAA 

  • prof. dr hab. Piotr Wachowiak, Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
  • dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Prezes Forum Administracji Akademickiej

10:30–12:00: Pracownicy administracji akademickiej w społeczności uczelni

  • prof. dr hab. Roman Cieślak, Rektor Uniwersytetu SWPS / Przewodniczący Komisji ds. Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej KRASP
  • Beata Mierzejewska, Zastępczyni Kanclerza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Katarzyna Markiewicz-Śliwa, Kierownik Biura Projektów Międzynarodowych Politechniki Śląskiej / Koordynatorka Sekcji Projektowej FAA
  • Aneta Trojanowska, Uniwersytet Śląski / Wiceprezes Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP

Prowadzenie: Katarzyna Górak-Sosnowska (FAA/SGH)

12:00–12:30: przerwa na kawę

12:30–14:00: Wyzwania i trendy w administracji akademickiej

  • Praca emocjonalna na stanowiskach administracyjnych – jak zadbać o siebie i swoje emocje, dr Agnieszka Czerw, Centrum Badań Aktywności Społecznej i Dobrostanu, Uniwersytet SWPS
  • Nowe trendy na uczelniach, jak technologia powinna ułatwiać nam życie, Hanna Panwic-Friebe (Samsung) i Mariusz Łopaciński (ALK)
  • Virtual Reality w edukacji: między cyfryzacją administracji a innowacją, Ewa Wiśniewska, Kolegium Prawa, Akademia Leona Koźmińskiego

Prowadzenie: Lidia Tomaszewska (kierownik Działu Obsługi Projektów SGH/FAA)

 14:00–15:00: lunch

 15:00–16:30: Cyfryzacja administracji szkolnictwa wyższego 

  • Wyzwania obecnej i przyszłej ewaluacji jakości działalności naukowej, dr hab. inż. Krzysztof Bakuła, dyrektor Departamentu Nauki w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • Co po ELS, czyli postEL(S)ektroniczna wizja świata po usamodzielnieniu się mLegitymacji studenckiej na przykładzie pilotażu Europejskiej Karty Studenta, Adrian Kowalski, Politechnika Poznańska
  • Przeciwdziałanie zjawisku dropoutu – mariaż doradztwa i technologii IT, Grzegorz Żytka, Dyrektor Sprzedaży Obszaru EDU, OPTeam

Prowadzenie: Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)

 18:00–22:00 spotkanie integracyjne 

 

16 maja (piątek)

Aula Główna, 1. piętro

9:30–11:00: Umiędzynarodowienie uczelni: wyzwania i kierunki rozwoju w warunkach zmieniających się regulacji

  • Adam Miziołek | Starszy specjalista ds. studentów zagranicznych, Akademia Leona Koźmińskiego
  • Hanna Reczulska | Dyrektor Biura Uznawalności Wykształcenia NAWA
  • Beata Stachowska | Ekspert Biura Programów Szkolnictwa Wyższego, FRSE
  • dr hab. med. Sławomir Wójcik | Kierownik Działu Rekrutacji, Gdański Uniwersytet Medyczny

Prowadzenie: Radosław Stanczewski (Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej, Uniwersytet SWPS/ Koordynator Sekcji ds. Umiędzynarodowienia FAA)

11:00–11:30: przerwa na kawę

11:30–13:00: E-dyplomy uwarunkowania prawne i instytucjonalne

  • Łukasz Błaszczyk (Zastępca Kierownika Działu Rozwoju Oprogramowania dla Nauki, OPI)
  • Aleksandra Matukin-Szumlińska (Koordynatorka Sekcji Prawnej FAA/OPI)
  • Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)

Prowadzenie: Małgorzata Moraszka (Kierownik Dziekanatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu/ Koordynatorka Sekcji Dziekanatowej FAA)

13:00–13:30: Rozstrzygnięcie konkursów z nagrodami

Losowanie nagród od firm Samsung,  Bonasoft, PCG Academia i Senetic. 

Prowadzenie: Dariusz Wronikowski (Uniwersytet Medyczny w Lublinie/Członek Zarządu FAA)